نکات مهم در طراحی کارت ویزیت تجاری

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت تجاریReviewed by Adminseo on Oct 20Rating: 5.0

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت تجاری

کارت ویزیت تجاری

کارت ویزیت تجاری

هر شرکت و یا فروشگاه برای کار خود تبلیغاتی دارد یکی از تبلیغات مهم برای دیده شدن ،کارت ویزیت است که در اصل هویت و شناسنامه ی فروشگاه یا شرکت مورد نظر است .کارت ویزیت باید زیبا و کامل باشد و آنقدر خوب طراحی شده باشد که توجه بیننده به خود را جذب کند و به غیر از زیبایی باید کامل باشد.یک کارت ویزیت که بسیار خوب طراحی شده باشد نا خود آگاه توجه خریداران را به خود جلب کرده و باعث می شود مکث بیشتری به این نوشته کنند و خواسته باشند که محصولات و یا خدمات آن شرکترا ببینندو بیشتر در موردش بدانند .عده ای معتقدند که 70 درصد فروش از طراحی زیبای وی سایت و کارت ویزیت یک شرکت است ،اما این همیشه درست نیست چون شرکت های بسیار بزرگی هستند که به علت جا افتادن و داشتن محصولات خوب فروش های خیلی انبوهی دارند و از کارت  ویزیت های بسیار ساده و ارزان استفاده می کنند،اما بیشتر شرکت ها امروزه سعی میکنند بهترین تبلیغات را داشته باشند تا در رقابت با شرکت های مشابه پیروز شوند و نام برند خود را در کشورشان و یا در خارج از کشور معروف کنند.

دانلود کارت ویزیت شرکتی زرد و سفید

از بهترین راه های تیلیغ همان کارت ویزیت تجاری است

که ما در اینجا به چند مورد که باید در کارت ویزیت ها رعایت شود نام می بریم

1-خوانا بودن نوشته ی روی کارت ویزیت تجاری

نوشته های روی کارت ویزیت نباید خیلی ریز باشد و متن نوشته نباید زیاد باشد و کارت را از دم تا سر بنویسند.فونت متن باید درست و قابل خواندن باشد تا افراد مسن و یا افراد عینکی نیز بتوانند آن را بخوانند

2-اندازه ی کارت ویزیت تجاری

کارت ویزیت ها نیاید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد البته بسته به سلیقه ی طراح و سفارش دهنده دارد ولی کارت هایی که اندازه ی کارت بانکی هستند که در کیف پول به راحتی جا شوند ،ایده آل است .

3-تنوع رنگ در کارت ویزیت تجاری

یک طراح چیره دست باید بتواند جوری از رنگ ها استفاده کند که نوشته ها سایه نیندازند و نا خوانا نشوند .طراح باید جوری از رنگ ها استفاده کند که قسمت توضیحات مهم کارت بیشتر به چشم بیایند.امروزه طراحان از چندین رنگ برای زمینه و طرح لگو وآرم کارت ویزیت استفاده می کنند و از طرح های برجسته برای جذاب شدن کار بهره می برند.

4-انتخاب تصویر مناسب

هر فرد طراح می داند که باید از تصویرهایی که به خدمات و یا تولیدات آن شرکت و یا مغازه ،ربط داشته باشد و به هیچ وجه از تصاویری که ذهن بیننده ی کارت را به اشتباه بیاندازد دوری کنید مثلا اگر شرکت کولر سازی است در کارت ویزیت خود از طرح میوه استفاده نکند وطرحی از کولر و یا شرکت تولید کننده اش بگذارد .امروزه بعضی از موسسین شرکت ها عکس خود را روی کارت ویزیت می زنند که البته کار زیاد معمولی نیست ولی برای بعضی شرکت ها چون تبلیغ جدیدی بوده  به خوبی جواب داده است و فروش خیلی زیادی داشته اند .

5-شکل کارت

امروزه طراحان اشکال زیادی را به سفارش دهندگان معرفی می کنند مثل مستطیل ،دایره ومربع و شش ضلعی و …اما پر طرفدارترین شکل ،مستطیلی است .

6-لوگوی شرکت

هر شرکت یا مغازه سعی می کند برای برند خود لوگو داشته باشد و این لوگو را روی کارت می آورد تا بیننده شرکت را با آن به یاد بیاورد .

7-جنس کارت ویزیت

عموما کارت ویزیت ها از کاغذ باروکش پلاستیکی تهیه می شوند .نوعی هم از کارت ویزیت ها هستند که کاغذ ارزانی بدون لایه ی پلاستیکی است و زود نرم و دفرمه می شود امروزه شرکت های بزرگ هزینه های زیاددی برای طراحی چاپ و کاغذ کارت ویزیت و بروشورشان می کنند ،چرا که بر این باورند هزینه برای تبلیغ عین سرمایه گذاری است و بسیار در جلب اذهان نتیجه دارد.

دانلود کارت ویزیت تجاری با رنگ قرمز

8-مواردی که باید در کارت ویزیت تجاری ذکر شوند

 اول – ذکر آدرس

در کارت ویزیت باید حتما آدرس فروشنده یا همان شرکت یا مغازه ،وجود داشته باشد حتی بعضی افراد پا را فراتر گذاشته در کارت ویزیتشان کروکی شرکت را می کشند تا خریداران به راحتی بتوانند با آن ها ارتباط  داشته و خریدشان را بکنند .

دوم- نام شرکت

نام شرکت حتما به صورت کمی درشت تر باید در کارت ویزیت ذکر شود

سوم-زمینه ی کاری شرکت

مثلا تولیداتی که دارد و یا اجناسی که فروشی است ویا خدماتی که آن شرکت و یا مغازه می دهند (شرکت های خدماتی ).در اصل باید در کارت ویزیت معلوم شود که این شرکت خدماتی و یا تولیدی و یا مغازه چه کاری و یا محصولی دارد

چهارم –اطلاعات تماس

اطلاعات تماس از قبیل :شماره تلفن ،آدرس،ایمیل،آدرس سایت و شبکه های اجتماعی ،باید به درستی در کارت ویزیت ذکر شوند

باید و نباید های طراحی کارت ویزیت

از آوردن متن های طولانی در کارت ویزیت خودداری کنید و توضیحات شرکت بر روی کارت ویزیت از تولیدات و خدمات باید بسیار مختصر باشد .وشرکت ها باید توضیحات کامل و زیاد را در وب سایت خود بنویسند نه در کارت ویزیت.

اگر می خواهید خاص باشید از طرح هایی که قبلا استفاده شده برای طراحی کارت ویزیتتان استفاده نکنید هر چند که ارزانتر باشد سعی کنید کاری کنید که کارتتان خاص و منحصر به فرد شود تا فروش بیشتری داشته باشید .

دانلود کارت ویزیت مدرن قرمز و آبی بصورت لایه باز psd

در ضمن سعی کنید علاوه بر وب سایت ، تلفن ، آدرس شرکت ،ایمیل  و فکس شرکت  ،اطلاعات شبکه های اجتماعی را هم داشته باشد یعنی سعی کنید شبکه ی اجتماعی ای را که بیشتر مشتریان شما از آن استفاده می کنندرا شناسایی کنید و آن آدرس را روی کارت بزنید  تا هر چند مدت یکبار با مشتریان خود تبادل لطلاعات کنید ان ها را با تخیف هایتان سورپرایز کنید و با این طرفند فروش بیشتری داشته باشید.و می توانید در مورد خدمات پس از فروش نیز توضیحاتی داشته باشید و جلب مشتری کنید .

منبع : http://www.danadesign.ir

ممنون از اینکه با ما همراه بودید.